Stând mai nou afară pe terasă și învățând, mi-am adus aminte invariail de tot felul de momente de acum 13-15 ani, când toată ziua eram numai pe-afară.

Pe stradă erau copiii obișnuiți, dar peste vară se adunau în plus cei care stăteau pe la bunici, deci gașca se ( cel puțin ) dubla.

Peste drum de mine, 2 surori care veneau peste vară, cea mică mereu la bunici, cea mare în trecere uneori. Între ele era diferență cam de 7 ani, deci fiecare era cam în etapa ei de fiecare dată când le întâlneam.

În anul de grație 99, vară faină, rochițe, uitat după băieți, abia așteptaserăm cu toții vacanța. Cea mare dintre cele două surori, la liceu la vremea aceea. Asta se traducea pentru noi, celelalte, prin libertate, machiaj, băieți, gașcă, chefuri. Fascinație totală! Îmi aduc aminte cum abia așteptam în sinea mea să ajung și eu la vârsta aia… Cea mică, mică…se îndeletnicea încă cu Barbie și croit vestimentații care mai de care pentru păpuși, o fată mereu veselă și energică.

Nu îmi aduc aminte cum de am ajuns noi să asistam la discuția dintre ele, dar a fost delicios 🙂

Cea mică își cam căuta motiv de scandal…făcea mișto că la sora ei vin colegi pe-acasă –  fete și băieți  – după care  se izolează cu toții  în cameră ( ce motiv mai bun de gossip și alertă maximă decât când aduce soră-ta pe-acasă lume și se închid in cameră : P ). Glumele continuă, aluziile la fel până cea mică ne dezvăluie bomba bârfelor:  un tip și-o tipă care se sărutau ( !!! ) la ele în casă….” Și cum ai putut totuși la tine în cameră să-i laaaaași??? Dacă zic la mama ce am văzut??? ”

Sora mai mare, cu avantajul vârstei, tăcea și zâmbea…o avea pusă de-o parte, cu siguranța….și o lăsa pe cea mică să zică tot felu`, până la momentul cu zisul la mama, când probabil a considerat că ajunge cu exagerările și i-a zis zâmbind…         ” Dragă, vrei ca odată cu asta, să afle mama ȘI că i-ai tăiat din fusta AIA de seară o bucată de material ca să-i faci nush ce rochie lu` Barbie? ”     Șoc, stupoare, tăcere totală 🙂 Noi râdeam pe înfundate, prea tare faza….mi-o și imaginam cum tăia cu foarfeca din fustă 😀 și cam cum ar fi reacționat doamna în cauză să-și găsească fusta nenorocită taman înainte să plece undeva cu ea :))

Nu am frați sau surori, dar întotdeauna mi-a plăcut să asist la înțepăturile și certurile dintre ei și, din fericire, copilăria mi-a oferit multe ” seturi ” de care să mă amuz…să zicem că oricând m-aș mai întoarce o dată în vremurile alea ( cu riscul de a trebui să mai trec o dată prin cei 6 ani de facultate și să mai dau o dată biochimia și….cam asta e ideea 😀 )

Cu un pic de nostalgie – Călin, file din poveste

 

